LİSE BÖLÜMÜ
08.09.2008
Sayın Veli,
2008/09 ders yılında öğrencilerimiz ile siz sayın velilerimize sağlık ve başarılar dileriz.
Birlikte yaşanılan her ortamda herkesin uyduğu temel kurallar olması önemlidir. Bu nedenle, öğrencilerimizin okulumuzda uyması gereken kuralları içeren sınıf panolarındaki „Öğrenci Bilgi Kılavuzları“ kendileri için ne kadar önemliyse, baş sayfasını imzalayarak geri göndereceğiniz elinizdeki veli mektuplarının okunması ve saklanması da sizin açınızdan bir o kadar önemlidir.
Yetkililer:
Okulumuzda Müdürlük görevini aynı zamanda Kurucu temsilcisi olan Franz Kangler,
Türk Müdür Başyardımcılığı görevini ise Nurhan Şener yürütmektedirler.
Alexander Zabini, veli ve öğrencilerin Almanca okutulan derslerle ilgili soru ve sorunlarına çözüm bulmak; şube oluşumu, alan seçimi ve Avusturya ile ilgili her türlü eğitim konularını düzenlemekle yetkilidir. Telefon: (0212) 313 49 31
Gero Weinmann’ın yetki alanı, ders programlarının oluşturulması ve öğretmenlerle ilgili işlerin koordinasyonudur. Telefon : (0212) 313 49 32
Ziya Ocaklı, Türkçe idari yazışmalar, öğrenci sağlık sorunları, raporları, devam-devamsızlık ve disiplin ile öğrenci servislerinin koordinasyonundan sorumludur. Telefon : (0212) 313 49 34
Helmut Auernig,Bilgi İşlem Merkezi ve Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Kulübü yetkilisidir.
Telefon : (0212) 313 49 33
Necla Baş, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi Koordinatörü, Okul Gelişim ekibi üyesidir. Telefon : (0212) 313 49 44
Emel Şahinler,okul ücreti ve ödemeler ile ücretsiz okuma ve indirim konularında yetkilidir.
Telefon : (0212) 313 49 61
1. SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ´NİN ÖNEMLİ MADDELERİ
Okulumuzun Talim ve Terbiye Kurulu’ndan onaylı özel Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği´ne göre:
a) Dönem Puanı ve Notu
Bir dersin dönem puanı, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla varsa ödev ve projelerden alınan puanların aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Elde edilen puanın nota çevrilmesiyle dönem notu tespit edilir.
b) Not Düzeni
Bütün sınavlar ile ödev ve projeler 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin dönem sonu puanı ise o dersten alınan puanların aritmetik ortalamasına göre takdir edilir ve nota çevrilir.
Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir.
Puan | Not | Derece |
85 - 100 | 5 | Pekiyi |
70 - 84 | 4 | İyi |
55 - 69 | 3 | Orta |
45 - 54 | 2 | Geçer |
25 - 44 | 1 | Geçmez |
0 - 24 | 0 | Etkisiz |
c) Yıl Sonu Başarısının Tespiti
Bir Dersin Yıl Sonu Puanı ve Notu
Bir dersin yıl sonu puanı; birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. Bir dersin yıl sonu notu öğrencinin o dersten aldığı birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır.
ç) Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma
Sankt Georg Avusturya Lisesi ve Ticaret Okulu Sınıf Geçme Yönetmeliği’ne göre öğrencinin yıl sonu başarısı ya tüm derslerinden başarılı olmasına veya yönetmeliğimizdeki kurul şartlarını taşımasına bağlıdır. Kurul şartlarına göre öğrencinin:
- Yıllık not ortalamasının “2” nin altında olmaması,
- İkiden fazla başarısız dersinin bulunmaması,
- Başarısız her iki dersinin notunun da “0” olmaması,
- DİL ve ANLATIM, ALMANCA dersleri (L1, L2, L3); TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI (L4) sınıf geçmede baraj dersleri olduğundan, kurulda görüşülemeyeceği için, bu derslerden başarılı olması gerekmektedir.
(17.07.2006 tarih 307 sayılı Talim Terbiye Kurulu onayı ile 2006/07 ders yılında
9. sınıflarımızdan başlamak üzere kademeli olarak uygulamaya koyduğumuz yeni ders programı gereği)
d) Devam Devamsızlık
Bir ders yılı içinde toplam 20 gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenci, notları ne olursa olsun başarısız sayılır. Özürlü ve özürsüz devamsızlıklar ile okul yönetimince verilen izinlerin toplamı 45 günü aşamaz. (20.05.2006 tarih 26173 sayılı Resmi Gazete )
Hastalık durumunda veli, öğrencinin okula gelemeyeceğini saat 10:00’a kadar telefonla bildirmelidir.
Öğrenci gelmediği gün için doktor raporu veya mazeret dilekçesi getirmelidir. Resmi veya özel sağlık kurum veya kuruluşlarından alınacak raporlar, Sağlık Ocakları veya Hükümet Tabipliği’nden onaylanmış olacaktır.
Öğrenci, doktora gitme veya diğer özel işleri için Md. Yrd. Ziya Ocaklı’ya bir gün önceden veli dilekçesi ile başvurmalıdır. Bu amaçlarla okuldan çıkış sadece velinin öğrenciyi gelip alması ile mümkündür.
Ders dışı etkinliklere katılacak öğrencilerin o günkü tüm derslere girmiş olması zorunluluğu vardır.
e) Geç Gelme
İlk derse veya ilk derse girdiği halde arada bir veya daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin devamsızlığı yarım gün (Md.40-a) sayılır. 25.08.2008 tarihinde yapılan 2008/09 ders yılı açılış toplantısında Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği, sabah 08:05’e kadar okula ulaşan öğrenciler “geç kağıdı” almadan sınıflarına çıkabilecek; bu süre için geç kalıp kalmadıkları kararı, ders öğretmenine ait olacaktır. Ancak 08:05’ten sonra gelen öğrenciler, Md. Yrd. Ziya Ocaklı’dan
“geç kâğıdı” alarak derslerine katılabilecektir. Söz konusu geç gelme uygulaması, sadece ilk ders için değil, tüm dersler için aynen geçerli olacaktır.
Aynı toplantıda Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği:
4 kez geç kalan öğrenci ile sınıf öğretmeni pedagojik bir konuşma yapacaktır.
5 kez geç kalan öğrenci Rehberlik Servisi’ne yönlendirilecek; ilgili Rehberlik öğretmeni, öğrenci ve velisiyle görüşerek kendilerini geç kalma prosedüründeki “etüt” hakkında bilgilendirecektir.
6. kez geç kalan öğrenci Cuma günleri tören sonrası etüde kalacak; bu zorunlu etüt, bundan sonraki her “ikinci” geç kalışta tekrarlanacaktır. ( örneğin: 8. geç kalma durumunda )
9. kez geç kalan öğrenci, sınıf öğretmeni tarafından okul idaresine gönderilir. Öğrencinin Onur veya Disiplin Kuruluna sevk edilmesi konusunda okul idaresi karar verecektir. Etüde kalmadığı tespit edilen öğrenci doğrudan Disiplin Kuruluna gönderilir.
M.E.B. Disiplin Yönetmeliği’ne ilaveten Okul Öğretmenler Kurulu’nda alınan tüm kararlar, hayatının her safhasında geç kalmayı alışkanlık haline getirmiş öğrencilerin göreceği zararın önüne geçmek içindir.
f) Sınavlara Katılmayanlar
Sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrenci özrünü aynı gün telefonlabildirmeli, özrünün bitimini izleyen 5 iş günü içinde de belgelendirerek okul idaresine teslim etmelidir. Kaza, yangın ve benzeri olağanüstü durumlarda bu süre okul idaresinin takdirine bırakılır.
Özürsüz olarak sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen ve sınavlarda kopya çeken öğrenciye puan olarak sıfır verilir ve durum okul idaresine yazılı olarak bildirilir.
Özrü okul idaresince kabul edilen öğrenci ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak sınava alınır, ödev veya projesi kabul edilir. Cuma günü Bayrak Töreni´nden sonra 8. saat bu tür sınavlar için ayrılmıştır. Öğretmen isterse başka bir ders saatinde de bu sınavı yapabilir.
g) Disiplin
Türkiye Cumhuriyeti’ndeki özel veya resmi her tür okulda öğrenciler, M.E.B. Orta Öğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği’nde kendileri için belirlenmiş kurallara uymakla yükümlüdür. Bunun dışında 25.08.2008 tarihli toplantıda Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği, öğrencinin şikayet konusu davranışları, ilgili öğretmen tarafından sınıf dışında öğrenciyle konuşularak sorun giderilmeye çalışılacaktır. Öğrenci hakkında şikayetlerin devam etmesi durumunda:
- Öğrenci ilk “ikaz”ını alacak ve bu durum sınıf öğretmenine bildirilecektir.
- Öğrenci olumsuz davranışlarını tekrarlaması halinde ikinci “ikaz”ını alacak ve sınıf öğretmeni tarafından Rehberlik Servisi’ne yönlendirilecektir.
- Bu yönlendirme sonrası tekrarlanan şikayetler için öğrenci, üçüncü “ikaz”ını alacak ve durum Md. Yrd. Ziya Ocaklı’ya bildirilerek velisi sınıf öğretmeniyle görüştürülecektir.
- Olumsuz davranışlarını sürdürmekte ısrar eden öğrenci dördüncü “ikaz”ı ile birlikte sınıf öğretmeni tarafından Disiplin Kurulu’na sevk edilecektir.
Onur Kurulu’nun “Onur Ödülü”ne aday göstereceği öğrencilerin hiç “ikaz” almamış olması gerekmektedir.
2. REHBERLİK SERVİSİ
Tüm öğrencilerimize gelişim dönemlerine ve ihtiyaçlarına uygun rehberlik programları hazırlayıp uygulayabilmek amacıyla okulumuz Rehberlik Servisi’nde bu yıl, Rehberlik koordinatörü Necla Baş’ın dışında iki Psikolojik Danışman çalışacaktır. Rehberlik servisi görevlilerimiz sadece sorun yaşayan öğrencilerle değil, tüm öğrencilerle “önleyici” rehberlik anlayışı ile çalışır.
Öğrencilerimizle; akademik ve sosyal becerilerinin geliştirilmesi, verimli ders çalışma yöntemleri, öğrenme stilleri, alan seçimi, ÖSS sistemi, sınav kaygısıyla başa çıkma, problem çözme, kariyer planlaması, motivasyon, karar verme, ergenlik dönemi özellikleri vb. konularda bireysel ve grup çalışmaları yürütülmektedir. Karşılaşılan problemlerde öğrenci, öğretmen, veli ve idare işbirliği içinde çalışılır. Hedefimiz, öğrencilerimizin kendilerini tanıyarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilinçli ve doğru tercihler yapabilmeleri, çevreleriyle barışık ve üretken bireyler olarak yetişmeleridir. Ayrıca velilerimiz, çeşitli konularda seminer ve grup çalışmalarımızdan yararlanabilir.
M.E.B’nın 02.08.2006 tarih 329 sayılı yazısı gereği, yeni Rehberlik Programı nedeniyle, her sınıfa haftada bir saat Rehberlik dersi zorunluluğu getirilmiştir. Diğer sınıflarda her ay bu derslerin iki saatine Avusturyalı sınıf öğretmenleri, iki saatine de Türk Danışman Öğretmenler girerken Hazırlık sınıflarımızda rehberlik derslerinin tümüne Türk Danışman Öğretmenler girmektedir. Bu derslerde öğrencilere Sınıf Geçme Yönetmeliğimiz, Disiplin Yönetmeliği, Kılık Kıyafet Yönetmeliği ve genel okul kuralları hakkında bilgi verilecektir.
Psikolojik Danışmanlarımız | Sınıfları | Telefon Numaraları | E-posta adresleri |
Necla Baş, Koordinatör | Hazırlık Sınıfları | (0212) 313 49 44 | |
Ayça Turgut | Lise 1, T1, Lise 4, T4 | (0212) 313 49 45 | |
Ezgi Göçmen Sefer | Lise 2, T2, Lise 3, T3 | (0212) 313 49 46 |
3. REVİR
Öğrenciler revire belli koşullarda gidebilirler. Ders sırasında revire gitmesi gereken öğrenciler, öğretmenlerinden izin alarak, Md. Yrd. Ziya Ocaklı’ nın imzaladığı “revir kâğıdı” ile revire gider; tedavi bitiminde okul doktoru veya hemşiresinin imzaladığı revir kâğıdını ders öğretmenine teslim eder.
Öğrenci revirde bir ders saatinden fazla kalamaz.
Eğer yetkililer tarafından sağlığı açısından derslere daha uzun süre giremeyeceğine karar verilirse, velisi çağrılarak öğrenciyi okuldan alması istenir.
Herhangi bir doktordan raporlu olan öğrenci ders, sınav, gezi ve etkinliklere katılamaz.
4. SOSYAL ETKİNLİKLER
Okulumuzda öğrencilerimizin bireysel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla ilgi alanlarına, yetenek ve isteklerine göre oluşturulan pek çok kulüp faaliyet göstermektedir. Kültür, sanat, spor, bilim, sosyal sorumluluk gibi geniş bir çatı altında toplanan kulüp çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz, çeşitli projeler üretmekte, gösteriler yapmakta ve yarışmalara katılmaktadırlar.
Gönüllülük, devamlılık, işbirliği ve üretkenlik ilkeleriyle yürütülmekte olan kulüp çalışmaları, bu yıl Hazırlık, Lise 1 ve Lise 2 öğrencileri ile danışman öğretmenleri tarafından planlanacaktır.
Kulüp listesi ve çalışmaları ile ilgili ayrıntılı bilgi, okulumuzun internet sayfasında yer almaktadır.
5. OKUL SERVİSLERİ
Okul idaresi öğrencilerin okula geliş gidişinden sorumlu değildir. Servis minibüsleri ile ilgili tüm soru ve sorunlar, doğrudan Okul Aile Birliği’ne veya taşıyıcı firmalara iletilmelidir.
Veliler, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’ nin 7. maddesi gereği, istemeleri halinde, çocuklarını herhangi bir Okul Servis Aracı işleteni ile anlaşarak taşıtabilirler.
Okul Aile Birliği’ nin 2008/09 ders yılında sözleşme yaptığı taşıyıcı firma “Gürsel Turizm” dir.
6. ÖNEMLİ BİLGİLER
6. ÖNEMLİ BİLGİLER
a) Bayrak Töreni
Pazartesi günleri okul, 07:50'de İstiklal Marşı ile başlar; saat 07:50'den sonra okula gelen öğrenciler "Okula Geç Gelmiş" sayılır, durumun tekrarı halinde önce “Onur Kurulu”na gönderilir, bilahare disiplin cezası alırlar. Cuma günleri okul 14:05'te İstiklâl Marşı ile biter.
Okulda bulunduğu halde Bayrak Töreni’ ne katılmayan ve Bayram Törenleri’ ne gelmeyen öğrenciler, Disiplin Yönetmeliği gereği “Kınama”, tekrarı halinde “Okuldan Kısa Süreli Uzaklaştırma” cezası alırlar. Bu durumda öğrencinin davranış notu düşürülür.
b) Ders Saatleri
Ders Saatleri 2008/09 ders yılında aşağıda belirtildiği şekilde uygulanacaktır:
Pazartesi – Perşembe | |||
1. Ders | 08:00-08:45 | 6. Ders | 12:45-13:30 |
2. Ders | 08:50-09:35 | 7. Ders | 13:35-14:20 |
3. Ders | 09:40-10:25 | 8. Ders | 14:25-15:10 * |
Ara | 10:25-10:40 | Cuma ** | |
4. Ders | 10:40-11:25 | Ara | 12:15-12:30 |
5. Ders | 11:30-12:15 | 6. Ders | 12:30-13:15 |
Ara | 12:15-12:45 | 7. Ders | 13:20-14:05 |
* Perşembe günleri 8. derste sosyal etkinlik yapılacaktır.
** M.E.B.’ in 02.08.2006 tarih 329 sayılı yazısı gereği, Haftalık Ders Dağıtım Çizelgesi’ne eklenmiş bulunan Rehberlik dersi nedeniyle Cuma günü ders programı ve saatleri yukarıdaki gibi değişmiştir.
c) Çalışma Takvimi
Okulumuzun, M.E.B. tarafından onaylanan Özel Çalışma Takvimi vardır. 2008/09 ders yılı 08.09.2008 Pazartesi günü başlamıştır. 2008/09 ders yılı 1. dönemi Ramazan ve Kurban Bayramları sebebiyle kısa süreceğinden, 1. dönemde "Ara Tatil" yapılmayacaktır.
Yarıyıl tatili: 24 Ocak – 8 Şubat 2009
2. Dönem ara tatili: 13 – 17 Nisan 2009
2008/09 ders yılı 19 Haziran 2009 Cuma günü sona erecektir.
ç) Öğrenci Kıyafeti
Öğrenciler okula temiz ve düzgün kıyafetlerle gelmelidirler. M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın "Öğrencilerin Kılık Kıyafetlerine İlişkin Yönetmeliği" gereği okulumuzda öğrenci kıyafeti, 30.06.2008 tarihinde yapılan toplantıda Okul İdaresi, Okul Aile Birliği ve Okul Öğrenci Meclisi’nin ortaklaşa aldığı karar sonucu aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
Kız öğrenciler: Siyah, iki plili, dört cepli kanvas etek veya siyah kanvas pantolon; beyaz, okul logolu, kısa veya uzun kollu, polo yakalı tişört; gri, okul logolu, fermuarlı koton hırka veya yelek giyerler. Okul içinde uzun saçlar arkaya toplanarak bağlanır. Makyaj; yüzük, küpe, kolye, bilezik, piercing gibi takılar yasaktır.
Erkek öğrenciler: Siyah kanvas pantolon; beyaz, okul logolu, kısa veya uzun kollu, polo yakalı tişört; gri, okul logolu, fermuarlı koton hırka veya yelek giyerler. Saçlar kısa ve temiz olmalıdır; favori, sakal, bıyık bırakılmaz. Piercing ve küpe dahil takı yasaktır.
Önemli not:Okul dışındaki resmi törenlerde erkek öğrenciler lacivert ceket, gri pantolon, beyaz veya mavi gömlek giyer, kravat kullanırlar.
d) Kütüphane
Türkçe ve Almanca yaklaşık 20 bin kitabın yer aldığı okul kütüphanesi tüm öğrencilerimize açıktır.
Referans Bölümü (Ansiklopedi, sözlük v.s.) dışında tüm kitaplar ödünç alınabilir.
Sr. Petra Pronegg kütüphaneden sorumludur. Kütüphane her gün 08:30 – 17:00 arasında açıktır.
e) Sigara Yasağı
04.10.2005 tarih 4207 sayılı kanun ve 03.01.2008 tarih 5727 sayılı “Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü” hakkındaki kanun ile 18.03.2008 tarih 2008/16 sayılı genelge maddelerinde belirtilen hükümler gereği tüm eğitim kurumlarının kapalı ve açık alanlarında tütün ürünlerinin kullanılması yasaklanmıştır.
f) Kişisel Eşyalar
Öğrencilerimiz, bulundukları yaş itibarıyla, para ve eşyalarını koruma becerisine sahip olmalıdır. Bununla beraber, okulumuzda isteyen öğrenciler için her sınıfta öğrenci sayısı kadar kilitli dolap mevcuttur.
Öğrencilerimiz dolap edinmek zorunda değildir; isteyen öğrenciler 12.09.2008 Cuma gününe kadar sınıf öğretmenlerine 50 (elli) YTL depozito ile birlikte adlarını yazdırarak dolap edinebilirler.
15.09.2008 Pazartesi gününden itibaren öğrenciler kendi sınıfları için belirlenen günde Muhasebe’den dolap anahtarları ile depozito makbuzlarını imza karşılığı teslim alabilirler. Anahtarlar ders yılı sonunda Muhasebe’ye teslim edildiğinde depozitoları öğrencilerimize iade edilecektir.
Anahtarını teslim etmeyen öğrencinin depozitosu geri verilmeyecektir.
Öğrenciler okulda unuttukları eşyalar için, görevli Tekin Güler ile büyük teneffüslerde görüşebilirler. Yıl sonuna kadar sahibi tarafından aranmayan eşyalar hayır kurumlarına bağışlanır.
Cep telefonları ders sırasında, törenlerde, tiyatro salonu ve kütüphanede kapalı olmalıdır; kurallar dahilinde kullanılmayan öğrenci telefonları, okul idaresi tarafından dönem sonuna kadar alıkonur.
g) Veli Görüşme Günü
Uyarı Mektubu : 17 Kasım 2008Pazartesi (başarısız öğrenciler için)
Veli Görüşme Günü :
19 Kasım 2008 Çarşamba 13:00 – 16:00 saatleri arası (Hazırlık, Lise 1, Ticaret 1)
21 Kasım 2008 Cuma 13:00 – 16:00 saatleri arası (Lise 2,3,4 ve Ticaret 2,3,4)
h) Öğretmenlerle Görüşme
Veliler, görüşme günleri dışında, okulumuzun internet sayfasında belirtilen gün ve saatlerde öğretmenlerle görüşebilirler. Öğretmenlerle görüşebilmek için bir gün önceden Öğrenci İşleri Sekreteri Roswitha Kanat'tan (0212) 313 49 35 / 36 randevu alınması ve tercüman isteğinin de bildirilmesi rica olunur.
ı)Müdür ve Türk Müdür Başyardımcısı ile Görüşme
Okul Müdürü ve Türk Müdür Başyardımcısı ile önceden Sekreter Aylin Bengi´den (0212) 313 49 40 randevu alınarak her gün saat 10:00-12:00 arası görüşmek mümkündür.
i)İşlem Saatleri
Öğrencilerle ilgili işlemler, sekreterlikte iş günleri 08:00-16:00 saatleri arasında yapılır. Bu saatler dışında işlem yapılmamaktadır.
j)Okul Ücreti
2008/09 öğretim yılı okul ücretimiz KDV dahil 14.850 YTL`dir.
Okul ücreti ödemeleri, sadece Garanti Bankası Galata Şubesi’nde veli adına açılan kredili hesap üzerinden tahsil edilir; banka son ödeme tarihinden sonra yapılan gecikmeli ödemelerde faiz uygular, banka tarafından adlarına kredili hesap açılmayan veliler, taksitleri doğrudan okul hesabına yatırırlar.
Ödeme Planı :
| Tutar | Son ÖdemeTarih |
2. Taksit | 3.700 YTL | 07.11.2008 |
3. Taksit | 3.700 YTL | 06.02.2009 |
4. Taksit | 3.700 YTL | 08.05.2009 |
k) Adres veya telefon bilgilerinizdeki değişikliklerin en kısa sürede okul idaresine bildirilmesi önemle rica olunur.
Tüm öğrencilerimize sağlıklı ve başarılı bir ders yılı dileriz.