2009/10 Ders Yılı 1. Dönem Veli Mektubu (Lise Hazırlık)
18.09.2009
Sayın Veli,
2009/10 ders yılında tüm öğrencilerimiz ile siz sayın velilerimize sağlık ve başarılar dileriz. Öğrencilerimizin sekiz yıllık bir ilköğretim dönemini takiben, ergenlik çağında, yeni diller öğreneceği ve çift kültürle yoğrulacağı bir ortama -özellikle kişisel özgürlüklerinin nerede bittiği alışkanlığını kazanmış olarak- gelmeleri, okulumuza uyumları açısından önemli bir konudur. Çünkü saygıya dayalı olumlu ilişkiler kurulmadan başarıya ulaşmak, kolay değildir. Başarıya giden en kestirme yolun kurallara uymadan geçtiğini hepiniz deneyimlerinizden bilirsiniz. Bu nedenle öğrencilerimizin okulumuzda uyması gereken kuralları içeren sınıf panolarındaki “Öğrenci Bilgi Kılavuzları” kendileri için ne kadar önemliyse baş sayfasını imzalayarak geri göndereceğiniz elinizdeki veli mektuplarının okunması ve saklanması da sizin açınızdan bir o kadar önemlidir.
Okulumuzda Müdürlük görevini aynı zamanda Kurucu temsilcisi olan Franz Kangler,
Türk Müdür Başyardımcılığı görevini ise Nurhan Şener yürütmektedirler.
Alexander Zabini, veli ve öğrencilerin Almanca okutulan derslerle ilgili soru ve sorunlarına çözüm bulmak; şube oluşumu, alan seçimi ve Avusturya ile ilgili her türlü eğitim konularını düzenlemekle yetkilidir. Telefon: (0212) 313 49 31
Gero Weinmann’ın yetki alanı, ders programlarının oluşturulması ve öğretmenlerle ilgili işlerin koordinasyonudur.
Telefon : (0212) 313 49 32
Yasin Beşer, Türkçe idari yazışmalar, öğrenci sağlık sorunları, raporları, devam-devamsızlık ve disiplin ile öğrenci servislerinin koordinasyonundan sorumludur. Telefon : (0212) 313 49 34
Necla Kızılçeç, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi Koordinatörüdür.
Telefon: (0212) 313 49 44
Emel Şahinler, okul ücreti ve ödemeler ile ücretsiz okuma ve indirim konularında yetkilidir.
Telefon : (0212) 313 49 61
Bu yıl okulumuz Lise Hazırlık sınıflarında görev yapacak sınıf öğretmenleri Ernst Pannagger, Elisabeth Reisinger, Franziska Karlhuber, Matthias Bohun, Elisabeth Gratzer’dir.
1. HAZIRLIK SINIFLARINDA ÖĞRENCİ BAŞARISI
Okulumuzun Lise Hazırlık sınıflarında amaç, öğrencinin Almanca öğrenmesi ve bunun yanı sıra bu süreçte kendi dilini de geliştirmesidir. Bu nedenle sınıf geçmesinde etkili dersler, eğitim dili olan Almanca ile Türkçe dersleridir.
Almanca dersi Hazırlık sınıflarında haftada toplam 20 saat okutulur. Türkçe, İngilizce dersleri haftada 4’er saat; Beden Eğitimi, Matematik, Fen ve Bilgisayar dersleri 2´şer saat; Müzik ve Rehberlik 1´er saattir.
2. SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ´NİN ÖNEMLİ MADDELERİ
Okulumuzun Talim ve Terbiye Kurulu’ndan onaylı özel Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği´ne göre:
a) Dönem Puanı ve Notu
Bir dersin dönem puanı, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla varsa ödev ve projelerden alınan puanların aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Elde edilen puanın nota çevrilmesiyle dönem notu tespit edilir.
b) Not Düzeni
Bütün sınavlar ile ödev ve projeler 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin dönem sonu puanı ise o dersten alınan puanların aritmetik ortalamasına göre takdir edilir ve nota çevrilir.
Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir.
Puan | Not | Derece |
85 - 100 | 5 | Pekiyi |
70 - 84 | 4 | İyi |
55 - 69 | 3 | Orta |
45 - 54 | 2 | Geçer |
25 - 44 | 1 | Geçmez |
0 - 24 | 0 | Etkisiz |
c) Yıl Sonu Başarısının Tespiti
Bir Dersin Yıl Sonu Puanı ve Notu
Bir dersin yıl sonu puanı; birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. Bir dersin yıl sonu notu öğrencinin o dersten aldığı birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır.
ç) Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma
Sankt Georg Avusturya Lisesi ve Ticaret Okulu Sınıf Geçme Yönetmeliği’ne göre öğrencinin yıl sonu başarısı Almanca ve Türkçe derslerinden başarılı olmasına bağlıdır. Bu derslerden başarılı olamayan Hazırlık sınıfı öğrencileri yaz tatili sonunda yapılacak “Yeterlilik Sınavı”nda başarılı oldukları takdirde bir üst sınıfa devam edebilirler.
d) Devam Devamsızlık
Bir ders yılı içinde toplam 20 gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenci, notları ne olursa olsun başarısız sayılır. Özürlü ve özürsüz devamsızlıklar ile okul yönetimince verilen izinlerin toplamı 45 günü aşamaz.
(20.05.2006 tarih 26173 sayılı Resmi Gazete )
Hastalık durumunda veli, öğrencinin okula gelemeyeceğini saat 10.00’a kadar telefonla bildirmelidir.
Öğrenci gelmediği gün için doktor raporu veya mazeret dilekçesi getirmelidir. Resmi veya özel sağlık kurum veya kuruluşlarından alınacak raporlar, Sağlık Ocakları veya Hükümet Tabipliği’nden onaylanmış olacaktır.
Öğrenci, doktora gitme veya diğer özel işleri için Md. Yrd. Yasin Beşer’e bir gün önceden veli dilekçesi ile başvurmalıdır. Bu amaçlarla okuldan çıkış sadece velinin öğrenciyi gelip alması ile mümkündür.
Ders dışı etkinliklere katılacak öğrencilerin o günkü tüm derslere girmiş olması zorunluluğu vardır.
e) Geç Gelme
İlk derse veya ilk derse girdiği halde arada bir veya daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin devamsızlığı yarım gün (Md.40-a) sayılır. 01.09.2009 tarihinde yapılan 2009/10 ders yılı açılış toplantısında Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği öğrenciler sabah 08.05’e kadar “geç kâğıdı” almadan sınıflarına çıkabilecek; ancak 08.00’den sonra sınıfa girenler geç kalmış sayılacaktır. 08.05’ten sonra gelen öğrenciler ise Türk Müdür Yardımcısından “geç kâğıdı” alarak derslerine katılabileceklerdir.
Söz konusu geç gelme uygulaması, sadece ilk ders için değil, tüm dersler için aynen geçerli olacaktır.
Aynı toplantıda Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği:
4 kez geç kalan öğrenci ile sınıf öğretmeni pedagojik bir konuşma yapacaktır.
5 kez geç kalan öğrenci Rehberlik Servisi’ne yönlendirilecek; ilgili Rehberlik öğretmeni, öğrenci ve velisiyle görüşerek kendilerini geç kalma prosedüründeki “etüt” hakkında bilgilendirecektir.
6. kez geç kalan öğrenci Cuma günleri tören sonrası etüde kalacak; bu zorunlu etüt, bundan sonraki her “ikinci” geç kalışta tekrarlanacaktır. (örneğin: 8. geç kalma durumunda)
9. kez geç kalan öğrenci, sınıf öğretmeni tarafından okul idaresine gönderilecektir. Öğrencinin Onur veya Disiplin Kuruluna sevk edilmesi konusunda okul idaresi karar verecek, etüde kalmadığı tespit edilen öğrenci doğrudan Disiplin Kuruluna gönderilecektir.
M.E. B. Disiplin Yönetmeliği’ne ek olarak Okul Öğretmenler Kurulu’nda alınan tüm kararlar, geç kalmayı alışkanlık haline getirmiş öğrencilerin hayatının her safhasında göreceği zararın önüne geçmek içindir.
f) Sınavlara Katılmayanlar
Sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrenci özrünü aynı gün telefonlabildirmeli, özrünün bitimini izleyen 5 iş günü içinde de belgelendirerek okul idaresine teslim etmelidir. Kaza, yangın ve benzeri olağanüstü durumlarda bu süre okul idaresinin takdirine bırakılır.
Özürsüz olarak sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen ve sınavlarda kopya çeken öğrenciye puan olarak sıfır verilir ve durum okul idaresine yazılı olarak bildirilir.
Özrü okul idaresince kabul edilen öğrenci ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak sınava alınır, ödev veya projesi kabul edilir. Cuma günü Bayrak Töreni´nden sonra 8. saat bu tür sınavlar için ayrılmıştır. Öğretmen isterse başka bir ders saatinde de bu sınavı yapabilir.
g) Disiplin
Türkiye Cumhuriyeti’ndeki özel veya resmi her tür okulda öğrenciler, M.E. B. Orta Öğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği’nde kendileri için belirlenmiş kurallara uymakla yükümlüdür. Bunun dışında 01.09.2009 tarihli toplantıda Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği, öğrencinin şikâyet konusu davranışları, ilgili öğretmen tarafından sınıf dışında öğrenciyle konuşularak sorun düzeltilmeye çalışılacaktır. Öğrenci hakkında şikâyetlerin devam etmesi durumunda:
- Öğrenci ilk “ikaz”ını alacak ve bu durum sınıf öğretmenine bildirilecektir.
- Öğrenci olumsuz davranışlarını tekrarlaması halinde ikinci “ikaz”ını alacak ve sınıf öğretmeni tarafından Rehberlik Servisi’ne yönlendirilecektir.
- Bu yönlendirme sonrası tekrarlanan şikâyetler için öğrenci, üçüncü “ikaz”ını alacak ve durum Md. Yrd. Yasin Beşer’e bildirilerek öğrenci velisi, sınıf öğretmeniyle görüştürülecektir.
- Olumsuz davranışlarını sürdürmekte ısrar eden öğrenci dördüncü “ikaz”ı ile birlikte sınıf öğretmeni tarafından Disiplin Kurulu’na sevk edilecektir.
Onur Kurulu’nun “Onur Ödülü”ne aday göstereceği öğrencilerin hiç “ikaz” almamış olması gerekmektedir.
3. ALMANCA DİL DİPLOMASI
Yabancı dil düzeyini belirlemek için Avrupa genelinde ortak bir çerçeve oluşturulmuş ve bu güne dek kullanılmakta olan genel ifadelerin yerine, daha kesin standartlar getirilmiştir. A1 ve A2 Dil Diploması temel dil kullanım becerisine sahip olunduğunu gösterirken, B1 ve B2 Dil Diplomaları öğrencinin yabancı dili bağımsız bir şekilde kullanabildiğini göstermektedir. C1 Dil Diploması ise yetkin bir dil kullanım becerisine sahip olunduğunu belgelemektedir.
Okulumuzda Hazırlık sınıfında sunulan Almanca ile A2 düzeyinin üzerine geçilmekte ve 2. dönem ortasında A2 Sınavı yapılmaktadır. 2009/2010 ders yılı sonunda L1 sınıfları için B1 Sınavı düzenlenecektir. Tüm L2 sınıfları, ders yılı sonunda B2 Sınavına girecektir. B2 Sınavını başarıyla veremeyen öğrenciler, Matura Hazırlık Sınıfına kabul edilmeyecektir. Ancak, Ağustos ayında bu sınav tekrarlanacak, ayrıca okul dışından temin edilen B2 Diplomaları da kabul edilecektir.
Matura sınıfı öğrencileri, L3 sonunda C1 Sınavına gireceklerdir. Bu sınav da - B1 Sınavı gibi – başarısız öğrenciler için Ağustos ayında tekrarlanacaktır. L4 sınıfında öğretim başlayana kadar C1 Diploması alamamış olan öğrenciler, Matura sınıfından ayrılmak durumundadır. Matura yapmayacak öğrenciler ise, C1 Diplomasını L3 ve L4 sınıfındayken alabilirler.
Yurtdışındaki çoğu üniversite, yabancı dil bilgisinin belgelenmesi için C1 Diploması istemeye başlamıştır. Avusturya´daki bazı üniversiteler, öğrencinin Almanca bildiğine dair okulun verdiği belgeyi veya B2 Diplomasını yeterli bulmakla birlikte, ortak standartlar çerçevesinde verilmiş bir Almanca Diplomasına duyulan talebin giderek arttığı da bir gerçektir.
4. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
Tüm öğrencilerimize gelişim dönemlerine ve ihtiyaçlarına uygun rehberlik programları hazırlayıp uygulayabilmek amacıyla okulumuz Rehberlik Servisi’nde, Rehberlik koordinatörü Necla Kızılçeç’in dışında iki Psikolojik Danışman çalışmaktadır. Rehberlik servisi psikolojik danışmanları sadece sorun yaşayan öğrencilere değil, tüm öğrencilere ‘önleyici’ rehberlik anlayışı ile yaklaşır.
Öğrencilerimizle; akademik ve sosyal becerilerinin geliştirilmesi, verimli ders çalışma yöntemleri, öğrenme stilleri, alan seçimi ve matura, üniversiteye giriş sistemini tanıma, sınav kaygısıyla başa çıkma, problem çözme, meslekleri tanıma, kariyer planlaması, motivasyon, karar verme, ergenlik dönemi vb. konularda bireysel ve grup çalışmaları yürütülmektedir. Karşılaşılan problemlerde öğrenci, öğretmen, veli ve idare işbirliği içinde çalışılır. Hedefimiz, öğrencilerimizin kendilerini tanıyarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilinçli ve doğru tercihler yapabilmeleri, çevreleriyle barışık ve üretken bireyler olarak yetişmeleridir. Ayrıca velilerimiz, çeşitli konularda seminer ve grup çalışmalarımızdan yararlanabilir.
M.E. B’ nın 02.08.2006 tarih 329 sayılı yazısı gereği olarak, yeni Rehberlik Programı çerçevesinde, her sınıfa haftada bir saat Rehberlik dersi zorunluluğu getirilmiştir. Diğer sınıflarda her ay bu derslerin iki saatine Avusturyalı sınıf öğretmenleri, iki saatine de Türk Danışman Öğretmenler girerken Hazırlık sınıflarımızda rehberlik derslerinin tümüne Türk Danışman Öğretmenler girmektedir. Bu derslerde öğrencilere Sınıf Geçme Yönetmeliğimiz, Disiplin Yönetmeliği, Kılık Kıyafet Yönetmeliği ve genel okul kuralları hakkında da bilgi verilecektir.
Psikolojik Danışmanlarımız | Sınıfları | Telefon Numaraları | E-posta adresleri |
Necla Kızılçeç, Koordinatör | Hazırlık Sınıfları | (0212) 313 49 44 | |
Ayça Turgut | Lise 1, T1, Lise 2, T2 | (0212) 313 49 45 | |
Ezgi Göçmen Sefer | Lise 3, T3, Lise 4, T4 | (0212) 313 49 48 |
5. REVİR
Öğrenciler revire belli koşullarda gidebilirler. Ders sırasında revire gitmesi gereken öğrenciler, refakatçi bir öğrenci eşliğinde, öğretmenlerinden izin alarak, Md. Yrd. Yasin Beşer’in imzaladığı “revir kâğıdı” ile revire gider; tedavi bitiminde okul doktoru veya hemşiresinin imzaladığı revir kâğıdını ders öğretmenine teslim eder.
Öğrenci revirde bir ders saatinden fazla kalamaz.
Eğer yetkililer tarafından sağlığı açısından derslere daha uzun süre giremeyeceğine karar verilirse, velisi çağrılarak öğrencinin okuldan alınması istenir.
Herhangi bir doktordan raporlu olan öğrenci raporlu olduğu süre içindeki ders, sınav, gezi ve etkinliklere katılamaz.
6. SOSYAL ETKİNLİKLER
Okulumuzda öğrencilerimizin bireysel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla ilgi alanlarına, yetenek ve isteklerine göre oluşturulan pek çok kulüp faaliyet göstermektedir. Kültür, sanat, spor, bilim, sosyal sorumluluk gibi geniş bir çatı altında toplanan kulüp çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz, çeşitli projeler üretmekte, gösteriler yapmakta ve yarışmalara katılmaktadırlar.
Gönüllülük, devamlılık, işbirliği ve üretkenlik ilkeleriyle yürütülmekte olan kulüp çalışmaları, bu yıl Lise 1 ve Lise 2 öğrencileri ile danışman öğretmenleri tarafından planlanacaktır.
Kulüp listesi ve çalışmaları ile ilgili ayrıntılı bilgi okulumuzun internet sayfasında yer almaktadır.
7. OKUL SERVİSLERİ
Okul idaresi öğrencilerin okula geliş gidişinden sorumlu değildir. Servis minibüsleri ile ilgili tüm soru ve sorunlar, doğrudan Okul Aile Birliği’ne veya taşıyıcı firmalara iletilmelidir.
Bu bilgilere ilgili Müdür Yardımcısı Yasin Beşer aracılığı ile ulaşılabilir.
Okul Aile Birliği’nin 2009/10 ders yılında sözleşme yaptığı taşıyıcı firma “Gürsel Turizm”dir.
Veliler, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği’nin 7. maddesi gereği, istemeleri halinde, çocuklarını herhangi bir Okul Servis Aracı işleteni ile anlaşarak taşıtabilirler.
8. ÖNEMLİ BİLGİLER
a) Bayrak Töreni
Pazartesi günleri okul, 07.50’de İstiklal Marşı ile başlar; saat 07.50’den sonra okula gelen öğrenciler "Okula Geç Gelmiş" sayılır. Durumun tekrarı halinde öğrenciler önce “Onur Kurulu”na gönderilir, ardından disiplin cezası alırlar. Cuma günleri okul 14.05’te İstiklâl Marşı ile biter.
Okulda bulunduğu halde Bayrak Töreni’ ne katılmayan ve Bayram Törenleri’ ne gelmeyen öğrenciler, MEB Disiplin Yönetmeliği gereği “Kınama”, tekrarı halinde “Okuldan Kısa Süreli Uzaklaştırma” cezası alırlar. Bu durumda öğrencinin davranış notu düşürülür.
b) Ders Saatleri
Ders Saatleri 2009/10 ders yılında aşağıda belirtildiği şekilde uygulanacaktır:
Pazartesi – Perşembe | |||
1. Ders | 08.00–08.45 | 6. Ders | 12.45–13.30 |
2. Ders | 08.50–09.35 | 7. Ders | 13.35–14.20 |
3. Ders | 09.40–10.25 | 8. Ders | 14.25–15.10 * |
Ara | 10.25–10.40 | Cuma ** | |
4. Ders | 10.40–11.25 | Ara | 12.15–12.30 |
5. Ders | 11.30–12.15 | 6. Ders | 12.30–13.15 |
Ara | 12.15–12.45 | 7. Ders | 13.20–14.05 |
* Perşembe günleri 8. ders sosyal etkinliklere ayrılmıştır.
** M.E. B.’ in 02.08.2006 tarih 329 sayılı yazısı gereği, Haftalık Ders Dağıtım Çizelgesi’ne eklenmiş bulunan Rehberlik dersi nedeniyle Cuma günü ders programı ve saatleri yukarıdaki gibi değişmiştir.
c) Çalışma Takvimi
Okulumuzun, M.E. B. tarafından onaylanan Özel Çalışma Takvimi vardır. 2009/10 ders yılı 24.09.2009 Perşembe günü başlamıştır. 2009/10 ders yılı geç başladığı için 1. dönemde "Ara Tatil" yapılmayacaktır.
Yarıyıl tatili: | 23 Ocak – 07 Şubat 2010 |
2. Dönem ara tatili: | 05 Nisan – 09 Nisan 2010 |
2.Dönem sonu: | 25 Haziran 2010 |
ç) Öğrenci Kıyafeti
Öğrenciler okula temiz ve düzgün kıyafetlerle gelmelidirler. M.E. B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın "Öğrencilerin Kılık Kıyafetlerine İlişkin Yönetmeliği" gereği okulumuzda öğrenci kıyafeti, 30.06.2008 tarihinde yapılan toplantıda Okul İdaresi, Okul Aile Birliği ve Okul Öğrenci Meclisi’ nin ortaklaşa aldığı karar sonucu aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
Kız öğrenciler: Siyah, iki pilili, dört cepli kanvas etek veya siyah kanvas pantolon; beyaz, okul logolu, kısa veya uzun kollu, polo yakalı tişört; gri, okul logolu, fermuarlı koton hırka veya yelek giyerler. Okul içinde uzun saçlar arkaya toplanarak bağlanır. Makyaj; yüzük, küpe, kolye, bilezik, piercing gibi takılar yasaktır.
Erkek öğrenciler: Siyah kanvas pantolon; beyaz, okul logolu, kısa veya uzun kollu, polo yakalı tişört; gri, okul logolu, fermuarlı koton hırka veya yelek giyerler. Saçlar kısa ve temiz olmalıdır; favori, sakal, bıyık bırakılmaz. Piercing ve küpe dâhil takı yasaktır.
Önemli not:Okul dışındaki resmi törenlerde erkek öğrenciler lacivert ceket, gri pantolon, beyaz veya mavi gömlek giyer, kravat kullanırlar.
d) Kütüphane
Türkçe ve Almanca yaklaşık 20 bin kitabın yer aldığı okul kütüphanesi tüm öğrencilerimize açıktır.
Referans Bölümü (Ansiklopedi, sözlük v.s.) dışında tüm kitaplar ödünç alınabilir.
Sr. Petra Pronegg kütüphaneden sorumludur. Kütüphane her gün 08.30 – 17.00 arasında açıktır.
e) Sigara Yasağı
04.10.2005 tarih 4207 sayılı kanun ve 03.01.2008 tarih 5727 sayılı “Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü” hakkındaki kanun ile 18.03.2008 tarih 2008/16 sayılı genelge maddelerinde belirtilen hükümler gereği tüm eğitim kurumlarının kapalı ve açık alanlarında tütün ürünlerinin kullanılması yasaklanmıştır.
f) Kişisel Eşyalar
Öğrencilerimiz, bulundukları yaş itibarıyla, para ve eşyalarını koruma becerisine sahip olmalıdır. Bununla beraber, okulumuzda isteyen öğrenciler için her sınıfta öğrenci sayısı kadar kilitli dolap mevcuttur.
Öğrencilerimiz dolap edinmek zorunda değildir; isteyen öğrenciler 02.10.2009 Cuma gününe kadar sınıf öğretmenlerine 50 (elli) TL depozito ile birlikte adlarını yazdırarak dolap edinebilirler.
05.10.2009 Pazartesi gününden itibaren öğrenciler kendi sınıfları için belirlenen günde Muhasebe’den dolap anahtarları ile depozito makbuzlarını imza karşılığı teslim alabilirler. Anahtarlar ders yılı sonunda Muhasebe’ye teslim edildiğinde depozitoları öğrencilerimize iade edilecektir.
Anahtarını teslim etmeyen öğrencinin depozitosu geri verilmeyecektir.
Öğrenciler okulda unuttukları eşyalar için, görevli Tekin Güler ile büyük teneffüslerde görüşebilirler. Yıl sonuna kadar sahibi tarafından aranmayan eşyalar hayır kurumlarına bağışlanır.
Cep telefonları ders sırasında, törenlerde, tiyatro salonu ve kütüphanede kapalı olmalıdır; kurallar dahilinde kullanılmayan öğrenci telefonları ile diğer elektronik cihazlar okul idaresi tarafından dönem sonuna kadar alıkonur.
g) Veli Görüşme Günü
Uyarı Mektubu: | 13 Kasım 2009 Cuma (başarısız öğrenciler için) |
Veli Görüşme Günü: | 18 Kasım 2009 Çarşamba 13.00 – 16.00 saatleri arası (Hazırlık, Lise 1, Ticaret 1) |
20 Kasım 2009 Cuma 13.00 – 16.00 saatleri arası (Lise 2,3,4 ve Ticaret 2,3,4) |
h) Öğretmenlerle Görüşme
Veliler, görüşme günleri dışında, okulumuzun internet sayfasında belirtilen gün ve saatlerde öğretmenlerle görüşebilirler. Öğretmenlerle görüşebilmek için bir gün önceden Öğrenci İşleri Sekreteri Roswitha Kanat'tan (0212) 313 49 35 / 36 randevu alınması ve tercüman isteğinin de bildirilmesi rica olunur.
ı)Okul Müdürü ve Türk Müdür Başyardımcısı ile Görüşme
Okul Müdürü ve Türk Müdür Başyardımcısı ile önceden Sekreter Olcay Özgül´den (0212) 313 49 40 randevu alınarak her gün saat 10.00–12.00 arası görüşmek mümkündür.
i)İşlem Saatleri
Öğrencilerle ilgili işlemler, sekreterlikte iş günleri 08.00–16.00 saatleri arasında yapılır. Bu saatler dışında işlem yapılmamaktadır.
j)Okul Ücreti
2009/10 ders yılı okul ücretimiz KDV dahil 15.795 TL´dır.
Okul ücreti ödemeleri, sadece Garanti Bankası Galata Şubesi’nde veli adına açılan kredili hesap üzerinden tahsil edilir; banka son ödeme tarihinden sonra yapılan gecikmeli ödemelerde faiz uygular, banka tarafından adlarına kredili hesap açılmayan veliler, taksitleri doğrudan okul hesabına yatırırlar.
Ödeme Planı :
| Tutar | Son Ödeme Tarihi |
2. Taksit | 3.160 TL | 02.10.2009 |
3. Taksit | 3.160 TL | 04.12.2009 |
4. Taksit | 3.160 TL | 05.02.2010 |
5. Taksit | 3.155 TL | 02.04.2010 |
k)1. Dönemde Gereken Kitap ve Gereçler
Lagune 1, (Hueber Verlag), Kursbuch 1, Arbeitsbuch 1, | |||
Lagune 2, (Hueber Verlag), Kursbuch 2, Arbeitsbuch 2, | |||
Wörterbuch (Büyük / Langenscheidt) | |||
1 Kelime Defteri | A5 / 40-80 sayfa, 20-40 yaprak, çizgili, |
| |
2 Ev Ödevi Defteri | A5 / 40-80 sayfa, 20-40 yaprak, çizgili |
| |
1 Okul Defteri | A4 / 40-80 sayfa, 20-40 yaprak, çizgili |
| |
2 Klasör (2 delikli) | A4 / Plastik Poşet Dosya |
|
|
1 Dolmakalem, 1 Tükenmez Kalem, 6 Renkli Kalem, 3 Fosforlu Kalem (Kırmızı / Mavi / Sarı) 1 Cetvel, 1 Makas, 1 Uhu, 1 Yapıştırıcı Bant | |||
Kitaplar Türk Alman Kitabevi’nden alınabilir.
Adres: İstiklal Cad. No: 481 Beyoğlu, Tel: (0212) 293 77 31
l) Adres veya telefon bilgilerinizdeki değişikliklerin en kısa sürede okul idaresine bildirilmesi önemle rica olunur.
Tüm öğrencilerimize sağlıklı ve başarılı bir ders yılı dileriz.