2007/08 Öğretim Yılı 1. Dönem Veli Mektubu (Ticaret Bölümü)
2- Sınıf geçme yönetmeliğinin önemli maddeleri
17.09.2007
Sayın Veli,
2007/08 Öğretim yılında tüm öğrencilerimize sağlık ve başarılar dileriz.
Okulumuzda Müdürlük görevini aynı zamanda Kurucu temsilcisi olan Franz Kangler,
Türk Müdür Başyardımcılığı görevini ise Nurhan Şener yürütmektedirler.
Alexander Zabini, veli ve öğrencilerin Almanca okutulan derslerle ilgili soru ve sorunlarına çözüm bulmak; şube oluşumu, alan seçimi ve Avusturya ile ilgili her türlü eğitim konularını düzenlemekle yetkilidir. Telefon: (0212) 313 49 31
Gero Weinmann’ın yetki alanı, ders programlarının oluşturulması ve öğretmenlerle ilgili işlerin koordinasyonudur. Telefon : (0212) 313 49 32
Ali Erdinç Çit, Türkçe idari yazışmalar, öğrenci sağlık sorunları, raporları, devam-devamsızlık ve disiplin ile öğrenci servislerinin koordinasyonundan sorumludur. Telefon : (0212) 313 49 34
Helmut Auernig,bilgi işlem ve Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Kulübü yetkilisidir.
Telefon : (0212) 313 49 33
Necla Baş,Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi Koordinatörüdür.
Hazırlık Sınıflarının Psikolojik Danışmanı ve Okul Gelişim ekibi üyesidir. Telefon : (0212) 313 49 44
Emel Şahinler, ücretsiz okuma, indirim, okul ücreti ve ödemeler konusunda yetkilidir.
Telefon : (0212) 313 49 61
1. TİCARET BÖLÜMÜ
Sankt Georg Avusturya Lisesi´nin 1900 yılında eğitime başlayan Ticaret Bölümü, bugün aralarında pek çok ünlü ismin bulunduğu ve hem iç hem de dış camiada saygın konumları bulunan iş adamları yetiştirmiş bir okuldur. Ancak zaman içinde Türkiye’nin değişen koşulları ve son yıllarda üniversite giriş sınavlarında katsayı mağduriyetine uğrayacağını düşünen öğrencilerin Meslek Liselerine rağbet etmemesi nedeniyle 1999/2000 ile 2003/04 öğretim yılları arasında öğretimine ara verme durumunda kalmıştır.
Bununla beraber 21. yüzyılda Türkiye Cumhuriyeti’nin gelişen teknoloji ve AB ile bütünleşme arzusunun topluma yansıması, yabancı dille eğitim veren Ticaret Okulu´muzun yeniden öğretime başlaması ihtiyacını doğurmuştur. Özellikle tercihleri bu alanda erken kesinleşmiş öğrenciler için Sankt Georg Avusturya Ticaret Lisesi, ÖSS sınav ve tercih stresini de bir ölçüde ortadan kaldıracak bir seçim olarak değerlendirilebilir. (ÖSS’de katsayı uygulaması ve Ticaret Lisesi mezunlarının Türkiye’deki Yükseköğretim Olanakları ile ilgili bilgi)
Bu ihtiyaç üzerine Türk Milli Eğitiminin amaç, kapsam, dayanak ve ilkelerine uygun olarak hazırlanan yeni ders dağıtım çizelgesi, Türkiye´deki eski 3 yıllık Ticaret Lisesi programı ile Avusturya’daki 5 yıllık Ticaret Lisesi programının ortalaması alınarak güncellenmiştir. Hazırlık sınıfını takiben öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı´nın 17.07.2006 tarih ve 307 sayılı onayı ile kabul edilmiş yeni ders çizelgesi ile 4 yıllık Ticaret Bölümü´ne devam edeceklerdir. (Ders çizelgesi)
Ticaret Lisesi’ndeki ders programının amacı, mezun öğrencilerin günümüzde ve gelecekte işletmecilik ve yönetim alanında alınacak kararlarda ve sorunların çözümünde yardımcı olabilecek yeterli bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Bu program mezunların işletmecilik konusunda geniş ve detaylı bilgi edinmelerine, ülkemiz işletmelerinin istihdam politikalarına ve hedeflerine uygun mezunlar vermeye yönelik olarak düzenlenmiştir.
Programda hem teorik, hem de uygulamalı dersler vardır. Uygulamalı dersler mezun öğrencilerin üniversite eğitimi almadan çalışma hayatına atılmaları halinde onların iş hayatına alışmalarında kolaylık sağlayacaktır. Mezun öğrenciler, daha sonra işletmecilik alanında üniversite eğitimi almaları halinde, birçok derste zorlanmayacaklardır.
Öğrenciler tarafından yapılacak proje çalışması, uygulamada karşılaşılması muhtemel sorunların ve çözümlerinin tespitinde yararlı olacaktır. Öğrenciler yaptıkları projeler sayesinde belirli bir konunun tespiti, planlaması, organize edilmesi, koordine edilmesi, yürütülmesi ve kontrolü işlevlerini öğreneceklerdir. Yine proje sayesinde öğrenciler, belirli bir konuda başka kişilerle çalışma ve sonuçlandırılan bir çalışmayı sunma becerisi elde edeceklerdir.
Öğrencilerin yapacakları stajlar, işletmelerde işletmecilik ve yönetim uygulamasını görmelerine ve okudukları derslerle karşılaştırmalarına imkan sağlayacaktır. Ülkemizde işletmecilik disiplinine ve aynı zamanda iki yabancı dile hakim lise mezununa ihtiyaç çok yüksektir. Birçok işletme bu özelliklere sahip eleman aramaktadır. Mevcut sistemde genellikle iyi yabancı dil bilenler işletme disiplinine hakim olamamakta, işletme disiplinine hakim olanlar ise yabancı dil bilmemektedirler.
İki yabancı dil ve işletme disiplinine hakim Ticaret Lisesi mezunlarımızın bunun yanı sıra dış ticaret, Avrupa para sistemi, uluslararası rekabet, uluslararası projeler, uluslararası lojistik yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olması, hem kendileri hem ülkemiz adına önemli bir kazanç olacaktır.
2. SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİNİN ÖNEMLİ MADDELERİ
Okulumuzun Talim ve Terbiye Kurulu’ndan onaylı özel sınıf geçme ve sınav yönetmeliğine göre:
a) Dönem Puanı ve Notu
Bir dersin dönem puanı, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla varsa ödev ve projelerden alınan puanların aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Elde edilen puanın nota çevrilmesiyle dönem notu tespit edilir.
b) Not Düzeni
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde "Beşli Not Düzeni" kullanılır. Öğrencinin başarısı dört; (5,4,3,2) başarısızlığı iki ayrı notla (1,0) değerlendirilir.
Bütün sınavlar ile ödev ve projeler 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin dönem sonu puanı ise o dersten alınan puanların aritmetik ortalamasına göre takdir edilir ve nota çevrilir.
Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir.
Puan | Not | Derece |
85 -100 | 5 | Pekiyi |
70 - 84 | 4 | İyi |
55 - 69 | 3 | Orta |
45 - 54 | 2 | Geçer |
25 - 44 | 1 | Geçmez |
0 - 24 | 0 | Etkisiz |
c) Yıl Sonu Başarısının Tespiti
Bir Dersin Yıl Sonu Puanı ve Notu
Bir dersin yıl sonu puanı; birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. Bir dersin yıl sonu notu öğrencinin o dersten aldığı birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır. (Md.29)
ç) Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma
Özel Sankt Georg Avusturya Lisesi ve Ticaret Okulu sınıf geçme yönetmeliğine göre öğrencinin yıl sonu başarısı ya tüm derslerinden başarılı olmasına veya yönetmeliğimizdeki kurul şartlarını taşımasına bağlıdır. Kurul şartlarına göre:
- Öğrencinin yıllık not ortalamasının “2.00”ın altında olmaması,
- “İki”den fazla başarısız dersinin bulunmaması,
- Başarısız her iki dersinin notunun da “0” (sıfır) olmaması,
- Dil ve Anlatım (T1-T2), Türk Dili ve Edebiyatı (T3), Almanca ve Bilgisayar Destekli Muhasebe dersleri sınıf geçmede baraj dersleri olduğundan, kurulda görüşülemeyeceği için, bu derslerden başarılı olması gerekmektedir. (17.07.2006 tarih ve 307 sayılı Talim Terbiye Kurulu onayı ile 2006/07 öğretim yılında 9. sınıflarımızdan başlamak üzere kademeli olarak uygulamaya koyduğumuz yeni ders programı gereği)
d) Devam Devamsızlık
Bir ders yılı içinde toplam 20 gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenci, notları ne olursa olsun başarısız sayılır. Özürlü ve özürsüz devamsızlıklar ile okul yönetimince verilen izinlerin toplamı 45 günü aşamaz. (20.05.2006 tarih ve 26173 sayılı Resmi Gazete )
Hastalık durumunda veli, öğrencinin okula gelemeyeceğini saat 10:00’a kadar telefonla bildirmelidir.
Öğrenci gelmediği gün için doktor raporu veya mazeret dilekçesi getirmelidir. Resmi veya özel sağlık kurum veya kuruluşlarından alınacak raporlar, Sağlık Ocakları veya Hükümet Tabipliği’nden onaylanmış olacaktır.
Öğrenci, doktora gitme veya diğer özel işleri için Md. Yrd. Ali Erdinç Çit’e bir gün önceden veli dilekçesi ile başvurmalıdır. Bu amaçlarla okuldan çıkış sadece velinin öğrenciyi gelip alması ile mümkündür.
Ders dışı etkinliklere katılacak öğrencilerin o günkü tüm derslere girmiş olması zorunluluğu vardır.
e) Geç Gelme
İlk derse veya ilk derse girdiği halde arada bir veya daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin devamsızlığı yarım gün sayılır. (Md.40-a) 2007/08 öğretim yılı açılış toplantısında Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği, sabah 08:00’dan sonra okula ulaşan öğrenciler için “Geç” uygulaması yapılacaktır. Ancak 08:05’e kadar sınıflarına ulaşabilecek durumdaki öğrenciler “Geç kağıdı” almadan sınıflarına girebilecekken 08:05’ten sonra gelen öğrenciler, Md. Yrd. Ali Erdinç Çit’ten “Geç kâğıdı” alarak derslerine katılabilecektir. Geç gelme durumu, sadece ilk ders için değil, tüm dersler için aynen geçerlidir.
2007-2008 öğretim yılı açılış toplantısında Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği:
4 kez geç kalan öğrenciye, sınıf öğretmeni tarafından “İkaz” verilir.
5 kez geç kalan öğrenci Rehberlik Servisi’ne yönlendirilir, velisiyle de görüşülür.
7 kez geç kalan öğrenci Okul Müdürü Franz Kangler’e bildirilir, Disiplin Kurulu’na sevk kararını Okul Müdürü verir.
Geç kalmayı alışkanlık haline getirdiği tespit edilen öğrenci önce Onur Kurulu’na, sonra Disiplin Kurulu’na yönlendirilecek; alışkanlığın düzelmemesi durumunda öğrencinin alacağı ceza Disiplin Yönetmeliği’ne göre “Okuldan Kısa Süreli Uzaklaştırma” olacaktır.
f) Sınavlara Katılmayanlar
Sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrenci özrünü aynı gün telefonlabildirmeli, özrünün bitimini izleyen 7 iş günü içinde de belgelendirerek okul idaresine teslim etmelidir. Ancak; kaza, ölüm, yangın ve benzeri durumlarda bu süre okul idaresinin takdirine bırakılır.
Özürsüz olarak sınavlara katılmayan, ödev veya projesini zamanında teslim etmeyen ve sınavlarda kopya çeken öğrenciye puan olarak sıfır verilir ve durum okul idaresine yazılı olarak bildirilir.
Özrü okul idaresince kabul edilen öğrenci ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak sınava alınır, ödev veya projesi kabul edilir. Cuma günü Bayrak Töreni`nden sonra 8. saat bu tür sınavlar için ayrılmıştır. Öğretmen isterse başka bir ders saatinde de bu sınavı yapabilir. (Md.23)
g) Disiplin
Özel veya resmi, Türkiye Cumhuriyeti’ndeki her tür okulda, öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği’nde kendileri için belirlenmiş kurallara uymakla yükümlüdür. Bunun dışında 27.08.2007 tarihli toplantıda Öğretmenler Kurulu’nca alınan karar gereği, öğrencinin şikayet konusu davranışları, ilgili öğretmen tarafından sınıf dışında öğrenciyle konuşularak sorun giderilmeye çalışılacaktır. Öğrenci hakkında şikayetlerin devam etmesi durumunda, öğrenci ilk “İkaz”ını alacak ve bu durum sınıf öğretmenine bildirilecektir.
Öğrenci olumsuz davranışlarını tekrarlaması halinde ikinci “İkaz”ını alır ve sınıf öğretmeni tarafından Rehberlik Servisi’ne yönlendirilir.
Bu yönlendirme sonrası tekrarlanan şikayetler için öğrenci, üçüncü “İkaz”ı alır ve durum Md. Yrd. Ali Erdinç Çit’e bildirilerek velisi sınıf öğretmeniyle görüştürülür.
Olumsuz davranışlarını sürdürmekte ısrar eden öğrenci dördüncü “İkaz”ı ile birlikte sınıf öğretmeni tarafından Disiplin Kurulu’na sevk edilecektir.
3. REHBERLİK SERVİSİ
Tüm öğrencilerimize gelişim dönemlerine ve ihtiyaçlarına uygun rehberlik programları hazırlayıp uygulayabilmek amacıyla yenilenmiş olan okulumuz Rehberlik Servisi`nde bu yıl, Rehberlik koordinatörü Necla Baş`ın dışında iki Psikolojik danışman çalışacaktır. Sadece sorun yaşayan öğrencilerle değil, tüm öğrencilerle “Önleyici” rehberlik anlayışı ile çalışır. Öğrencilerimizle; akademik ve sosyal becerilerinin geliştirilmesi, verimli ders çalışma yöntemleri, öğrenme stilleri, alan seçimi, ÖSS sistemi, sınav kaygısıyla başa çıkma, problem çözme, kariyer planlaması, motivasyon, karar verme, ergenlik dönemi özellikleri vb. konularda bireysel ve grup çalışmaları yürütülmektedir. Karşılaşılan problemlerde öğrenci, öğretmen, veli ve idare işbirliği içinde çalışılır. Hedefimiz, öğrencilerimizin kendilerini tanıyarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilinçli ve doğru tercihler yapabilmeleri, çevreleriyle barışık ve üretken bireyler olarak yetişmeleridir. Ayrıca velilerimiz, çeşitli konularda seminer ve grup çalışmalarımızdan yararlanabilir.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığının 02/08/2006 tarih ve 329 sayılı yazısı gereği, yeni Rehberlik Programı nedeniyle, her sınıfa haftada bir saat Rehberlik dersi zorunluluğu getirilmiştir. Her ay bu derslerin iki saatine Avusturyalı sınıf öğretmenleri, iki saatine de Türk Danışman Öğretmenler girecektir. Bu derslerde öğrencilere Sınıf Geçme Yönetmeliğimiz, Disiplin Yönetmeliği, Kılık Kıyafet Yönetmeliği ve genel okul kuralları hakkında bilgi verilecektir.
Psikolojik Danışmanlarımız | Sınıfları | İletişim Numaraları ve Adresleri | |
Necla Baş, Koordinatör | Hazırlık Sınıfları | Tel: (0212) 313 49 44 | e-posta:necla(at)sg.k12.tr |
Ezgi Göçmen Sefer | T1,T2,Lise 1,Lise 2 | Tel: (0212) 313 49 46 | e-posta:ezgi(at)sg.k12.tr |
Ayça Turgut | T3, Lise 3, Lise 4 | Tel: (0212) 313 49 45 | e-posta:ayca(at)sg.k12.tr |
4. REVİR
Öğrenciler revire belli koşullar çerçevesinde gidebilirler. Ders sırasında revire gitmesi gereken öğrenciler, öğretmenlerinden izin alarak, Müdür Yardımcısı Ali Erdinç Çit’in imzaladığı “Revir Kağıdı” ile revire gider; tedavi bitiminde okul doktoru veya hemşiresine imzalattığı kağıdı ders öğretmenine teslim eder.
Öğrenci revirde bir ders saatinden fazla kalamaz.
Eğer sağlığı açısından derslere daha uzun süre giremeyeceğine karar verilirse, velisi çağrılarak öğrenciyi okuldan alması istenir.
Herhangi bir doktordan raporlu olan öğrenci ders, sınav, gezi ve etkinliklere katılamaz.
5. SOSYAL ETKİNLİKLER
Okulumuzda öğrencilerimizin bireysel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla; ilgi alanlarına, yetenek ve isteklerine göre oluşturulan pek çok kulüp faaliyet göstermektedir. Kültür, sanat, spor, bilim, sosyal sorumluluk gibi geniş bir çatı altında toplanan kulüp çalışmaları kapsamında öğrencilerimiz, çeşitli projeler üretmekte, gösteriler yapmakta ve yarışmalara katılmaktadırlar.
Bu yıl, Hazırlık, Lise 1 ve Lise 2 sınıfı öğrencilerinin katılacağı kulüp çalışmaları danışman öğretmenler ve kulüp üyesi öğrencilerle planlanacak; gönüllülük, devamlılık, işbirliği ve üretkenlik ilkeleri esasına göre yürütülecektir.
Kulüp listesi ve çalışmaları ile ilgili ayrıntılı bilgi, okulumuzun internet sayfasında yer almaktadır.
6. OKUL SERVİSLERİ
Okul idaresi öğrencilerin okula geliş gidişinden sorumlu değildir. Servis minibüsleri ile ilgili tüm soru ve sorunlar, doğrudan Okul Aile Birliği’ne veya taşıyıcı firmalara iletilmelidir.
Veliler, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği, Madde:7 gereği, istemeleri halinde, çocuklarını herhangi bir Okul Servis Aracı işleteni ile anlaşarak taşıtabilirler.
Okul Aile Birliğinin 2007/08 Öğretim yılı için sözleşme yaptığı taşıyıcı firma “Gürsel Turizm” dir.
7. ÖNEMLİ BİLGİLER
a) Bayrak Töreni
Pazartesi günleri okul, saat 07:50'de söylenen İstiklal Marşı ile başlar; saat 07:50'den sonra okula gelen öğrenciler "Okula Geç Gelmiş" sayılır, durumun tekrarı halinde önce “Onur Kurulu”na gönderilir, bilahare disiplin cezası alırlar. Cuma günleri okul 14:05'te söylenen İstiklâl Marşı ile biter. Okulda bulunduğu halde Bayrak törenine katılmayan ve Bayram törenlerine gelmeyen öğrenciler, Disiplin yönetmeliği gereği “Kınama”, tekrarı halinde “Okuldan Kısa Süreli Uzaklaştırma” cezası alırlar. Bu durumda öğrencinin davranış notu düşürülür.
b) Ders Saatleri
Ders Saatleri 2007/08 öğretim yılında aşağıda belirtildiği şekilde uygulanacaktır:
Pazartesi – Perşembe | |||
1. Ders | 08:00-08:45 | 6. Ders | 12:45-13:30 |
2. Ders | 08:50-09:35 | 7. Ders | 13:35-14:20 |
3. Ders | 09:40-10:25 | 8. Ders | 14:25-15:10 * |
Ara | 10:25-10:40 | Cuma ** | |
4. Ders | 10:40-11:25 | Ara | 12:15-12:30 |
5. Ders | 11:30-12:15 | 6. Ders | 12:30-13:15 |
Ara | 12:15-12:45 | 7. Ders | 13:20-14:05 |
* Perşembe günleri 8. derste sosyal etkinlik yapılacaktır.
** T.C. Milli Eğitim Bakanlığı`nın 02/08/2006 tarih ve 329 sayılı yazısı gereği, Haftalık Ders Dağıtım Çizelgesine eklenmiş bulunan Rehberlik Dersi nedeniyle Cuma günü ders programı ve saatleri yukarıdaki gibi değişmiştir.
c) Çalışma Takvimi
Okulumuzun, Milli Eğitim Bakanlığı'ndan onaylanan Özel Çalışma Takvimi vardır. 2007/08 öğretim yılı 17.09.2007 Pazartesi günü başlamıştır. 2007/08 Öğretim Yılı 1. dönemi Ramazan ve Kurban Bayramları sebebiyle kısa süreceğinden, 1. dönemde "Ara Tatil" yapılmayacaktır.
Yarıyıl tatili 25 Ocak - 11 Şubat 2008 tarihleri arasındadır.
2. Dönem Ara Tatili 14.04 – 18.04.2008 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
2007/08 Öğretim Yılı 20 Haziran 2008 Cuma günü sona erecektir.
ç) Öğrenci Kıyafeti
Öğrenciler okula temiz ve düzgün kıyafetlerle gelmelidirler. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın "Öğrencilerin Kılık Kıyafetlerine İlişkin Yönetmeliği" gereği okulumuzda öğrenci kıyafeti şöyledir:
Kız öğrenciler: Siyah veya gri tonlarında, vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde, yırtmaçsız, diz hizasında kumaş etek veya pantolon ile siyah veya lacivert, düğmeli/fermuarlı hırka; kapalı yakalı, uzun veya yarım kollu, beyaz (veya açık mavi) gömlek giyerler. (Gömlek yerine t‑shirt giyilemez; gereken durumlarda gömlek içine ancak beyaz t‑shirt giyilebilir.) Okul içinde uzun saçlar arkaya toplanarak bağlanır. Makyaj; yüzük, küpe, kolye ve bilezik gibi takılarla piercing yasaktır.
Erkek öğrenciler: Lacivert kumaş ceket, (tören günleri dışında lacivert/siyah hırka veya süveter) gri veya siyah renkli kumaş pantolon giyerler. Beyaz veya mavi gömlek ile uygun bir kravat takarlar. Okul içinde, saçlar kısa ve temiz olmalıdır; favori, sakal, bıyık bırakılmaz. Piercing ve küpe dahil takı yasaktır.
Önemli not: Etek ve pantolonlar, her türlü süs ve aksesuardan uzak, klasik modellerde olmalıdır.
d) Kütüphane
Türkçe ve Almanca dillerinde yaklaşık 20 bin eserin yer aldığı okul kütüphanesi tüm öğrencilerimize açıktır.
Referans Bölümü (Ansiklopedi, sözlük v.s.) dışında tüm kitaplar ödünç alınabilir.
Kütüphaneden Sr. Petra Pronegg sorumludur. Kütüphane her gün saat 08:30 – 17:00 saatleri arasında açıktır.
e) Okulda Sigara Yasağı
Okul binası içinde herhangi bir yerde veya okul binasının önünde sigara içmek kesinlikle yasaktır. Sigara taşıdığı veya içtiği tespit edilen öğrenci, Disiplin Kurulu tarafından önce “Kınama”, tekrarı haline “Okuldan Kısa Süreli Uzaklaştırma” cezası alacaktır.
f) Kişisel Eşyalar
Öğrenciler, bulundukları yaş itibarıyla, para ve eşyalarını koruma becerisine sahip olmalıdır. Bununla beraber, okulumuzda isteyen öğrenciler için her sınıfta öğrenci sayısı kadar kilitli dolap mevcuttur.
Öğrencilerimiz dolap edinmek zorunda değildir. Dolap edinmek isteyen öğrenciler 21/09/2007 Cuma gününe kadar Sınıf Öğretmenlerine isimlerini yazdıracaklar ve depozito karşılığı olan 50.00 (elli) YTL’yi Sınıf Öğretmenlerine ödeyeceklerdir.
Öğrenciler 24/09/2007 Pazartesi gününden itibaren – her öğrenci kendi sınıfı için belirlenen günde- Muhasebe’den dolap anahtarları ile depozito makbuzlarını imza karşılığı teslim alacak; anahtarlar öğretim yılı sonunda Muhasebeye teslim edildiği takdirde depozitoları kendilerine iade edilecektir.
Anahtarını teslim etmeyen öğrencinin depozitosu geri verilmeyecektir.
Bunun dışında okulda unutulan eşyalar için öğrenciler, büyük teneffüslerde görevli Tekin Güler ile görüşebilirler. Dönem sonuna kadar sahibi tarafından aranmayan eşyalar hayır kurumlarına bağışlanır.
Cep telefonları ders sırasında, törenlerde, tiyatro salonu ve kütüphanede kapalı olmalıdır. Cep telefonunu kurallar dahilinde kullanmayan öğrencilerin telefonu, okul idaresi tarafından dönem sonuna kadar alıkonur.
g) Veli Görüşme Günü
16 Kasım 2007 tarihinde başarısız öğrencilere Uyarı Mektubu gönderilecektir.
1. Dönem Veli Görüşme günü:
Ticaret 1 sınıfı için: | 20 Kasım 2007 Salı günü, | 13:00 – 16:00 |
Ticaret 2,3 sınıfları için | 22 Kasım 2007 Perşembe günü | 13:00 – 16:00 saatleri arasındadır. |
h) Öğretmenlerle Görüşme
Veliler, görüşme günleri dışında, okulumuzun internet sayfasında belirtilen gün ve saatlerde öğretmenlerle görüşebilirler. Öğretmenlerle görüşebilmek için bir gün önceden Avusturya Bürosu görevlisi Roswitha Kanat'tan (0 212 313 49 39) randevu alınması gerekir. Bu arada tercüman isteğinin de bildirilmesi rica olunur.
ı)Müdür ile Görüşme
Okul Müdürü ile önceden ( 0 212 313 49 40 ) numaralı telefonlardan randevu alınarak her gün saat 10:00-12:00 arası görüşmek mümkündür.
Türk Müdür Başyardımcısı ile de aynı şekilde görüşebilirsiniz.
i)İşlem Saatleri
Sekreterlikte, iş günleri 08:00-16:00 saatleri arasında öğrenci işlemleri yapılır. Bu saatler dışında işlem yapılmaz.
j)Okul Ücreti
2007/08 öğretim yılı okul ücretimiz KDV dahil 13.500 YTL`dir.
Okul ücreti ödemeleri, sadece Garanti Bankası Galata Şubesi’nde veli adına açılan kredili hesap üzerinden tahsil edilir; banka son ödeme tarihinden sonra yapılan gecikmeli ödemelerde faiz uygular, banka tarafından adlarına kredili hesap açılmayan veliler, taksitleri doğrudan okul hesabına yatırırlar.
Ödeme Planı :
2. Taksit : 3.500 YTL Son ödeme tarihi : 02.11.2007
3. Taksit : 3.500 YTL Son ödeme tarihi : 08.02.2008
4. Taksit : 3.000 YTL Son ödeme tarihi : 02.05.2008
k) Adres veya telefon bilgilerinizde değişiklik olması durumunda en kısa sürede okul idaresini bilgilendirmenizi önemle rica ederiz.
Tüm öğrencilerimize sağlıklı ve başarılı bir öğretim yılı diliyoruz.